Tape pásky jsou skvělým pomocníkem pro svaly, klouby i šlachy. Kineziologické tejpy se používají k odbourávání bolesti v kloubech a svalech, napomáhají regeneraci, zrychlují proces hojení. Díky správné fixaci tejpy dokážou ulevit celému tělu a mnohem rychleji vás zase vrátí do kondice. Nabízíme širokou nabídku kvalitních, různě barevných tejpovacích pásek. Možnosti využití jsou obrovské a tejpovací páska vám může posloužit třeba k tejpování kotn ......
Tape pásky jsou skvělým pomocníkem pro svaly, klouby i šlachy. Kineziologické tejpy se používají k odbourávání bolesti v kloubech a svalech, napomáhají regeneraci, zrychlují proces hojení. Díky správné fixaci tejpy dokážou ulevit celému tělu a mnohem ......

Tape pásky jsou skvělým pomocníkem pro svaly, klouby i šlachy. Kineziologické tejpy se používají k odbourávání bolesti v kloubech a svalech, napomáhají regeneraci, zrychlují proces hojení. Díky správné fixaci tejpy dokážou ulevit celému tělu a mnohem rychleji vás zase vrátí do kondice.

Nabízíme širokou nabídku kvalitních, různě barevných tejpovacích pásek. Možnosti využití jsou obrovské a tejpovací páska vám může posloužit třeba k tejpování kotníku nebo tejpování ramene. Podstatné je správné uchycení a také musíte vědět, jak dlouho nechat tejpy působit, aby vám skutečně pomohly – tedy maximálně 3 až 5 dní a pak pásku nahraďte novou.

Nejčastější dotazy k tejpovacím páskám

Jaké jsou druhy tejpovacích pásek?

Základní členění tejpovacích pásek je podle druhů, a to na:

  • kineziologické tejpy
  • tejpovací pásky – fixní tejpy
  • křížové tejpy
  • dynamické tejpy

Jednotlivé typy se liší podle účelu. Kineziologické tejpy pomáhají odbourávat bolesti svalů, kloubů a šlach a současně podporují jejich funkci a urychlují hojení. Používají se k mírnění otoků a krevních výronů a uvolnění spasmů.

Tejpovací pásky – fixní tejpy jsou určeny ke zpevnění či imobilizaci kloubu. Nemají tedy ulevovat od bolesti a nosí se jen při zátěži.

Křížový tejp se aplikuje na bolestivé místo nebo tam, kde dochází ke zvýšenému svalovému napětí. Tento typ podporuje prokrvování a můžeme ho použít také na starší jizvy nebo modřiny. Nepoužívá se ale na čerstvé rány.

Dynamické tejpy usnadňují provádění pohybu a zároveň stabilizují kloub bez toho, aby omezovaly jeho pohyb.

Co znamenají barvy tejpovacích pásek?

Barvy tejpů mají pouze psychologický efekt, ale neindikují změnu mechanických vlastností pásky, jako je pevnost či pružnost.

Jak dlouho lze nosit tejpovací pásku?

Tejp si svoji elasticitu uchová po dobu 3 až 5 dnů. Poté již není vhodné jej kvůli této změně mechanických vlastností dále používat a musí se odstranit.

Jak správně odstranit tejpovací pásku?

Pásku je potřeba šetrně odstranit ve směru růstu chloupků. Kůži je při tom nutno udržovat napnutou. Doporučuje se i masírování dlaní podél celé pásky. Pokud se vám stržení tejpu standardní cestou nedaří, dá se jednodušeji odmočit vodou nebo mu můžete poněkud „pomoci“ olejem. Prodávají se i speciální removery pro šetrné odlepení.

Lze se sprchovat s tejpovací páskou?

Sprchovat se s tejpem většinou možné je. Krátkodobé namočení nemá na jeho funkčnost vliv. Podobně se nemusíte vyhýbat po nalepení pásky koupání v bazénu, ale musíte počítat s tím, že bude vlivem vody samozřejmě rychleji degradovat. Díky své prodyšnosti umožňuje i návštěvu sauny.

Jak se používají tejpovací pásky při sportování?

Pokožka by obecně měla být čistá, odmaštěná, suchá a zbavená chloupků. Pásku je potřeba lepit na protaženou část těla. Při stažení se svraští a mírně nadzvedne kůži, vazy a svaly. Důležité je odhadnout správný tah, proto odborníci varují před nekvalitně provedeným tejpováním.

Amatér si může nevědomky uškodit, problém se totiž neodborně nalepeným tejpem nevyřeší, nýbrž prohloubí. Vždy je tak potřeba obrátit se na zkušeného odborníka, nejlépe fyzioterapeuta, který disponuje adekvátní znalostí anatomie lidského těla.

Je použití tejpovací pásky prevencí před zraněním?

Byť se tejpování používá hlavně ke snížení napětí svalů v oblasti krku a spodní části zad a pro zpevnění kloubů končetin, jednoznačně má i efekt preventivní. Napomáhá aktivovat svaly a zvyšovat jejich výkon. Páska může posloužit i při nácviku nových pohybových vzorců a chrání svaly před přetížením. Současně díky ní ale nedochází k nežádoucímu omezení hybnosti.

Zobrazit více
Zobrazit méně